Zoeken

Sluit zoeken
Ga naar vorige pagina

Rabobank

Rabobank gelooft in de kracht van kunst en creativiteit om maatschappelijke doorbraken te creëren. Daarom slaan we als Rabobank de handen ineen met Dutch Design Foundation. In een gezamenlijke ontdekkingsreis zijn we op zoek gegaan naar projecten, ideeën en concepten uit het ontwerpveld, waarin de energie- en voedseltransitie centraal staan.

Als transitiepartners kunnen we samen diepgravend, onderzoekend en (her)ontwerpend aan de slag. Welke nieuwe perspectieven zijn er voor een duurzame leefomgeving? Hoe kunnen we het huidige voedselsysteem anders vormgeven? Even complexe als belangrijke vragen voor nu en een duurzame toekomst. Als strategisch partner van de Embassy of Food en de Embassy of Circular & Biobased Building ondersteunen we onderzoeken, dialogen en nieuwe denkrichtingen vanuit creatieve verbeeldingskracht. 

Main partner Dutch Design Week

Rabobank ondersteunt als main partner Dutch Design Week. De samenwerking tussen Dutch Design Foundation en Rabobank komt tot uiting in de Embassy of Food en de Embassy of Circular & Biobased Building. En op het Ketelhuisplein staat het exploratieve BURO MISO. Dit is een project van kunstenaar en artistiek onderzoeker Arne Hendriks, ontwikkeld met ondersteuning van Rabobank.

In BURO MISO staat de relatie tussen de mens en (de helende kracht van) miso centraal. Miso is een gefermenteerde bonenpasta uit Japan. Samen met het publiek onderzoekt BURO MISO welke rol dit kan spelen in verschillende transities, zoals de eiwit- en de energietransitie.

 

 

Transitiepartners

Toekomstbestendig leven, wonen en ondernemen, met genoeg en gezond voedsel voor iedereen; daaraan willen wij een bijdrage leveren. Als coöperatieve bank hebben we duurzaamheid geïntegreerd in onze bedrijfsvoering. Onze inclusieve benadering is erop gericht om klanten en stakeholders stap voor stap te laten verduurzamen. Daarvoor zetten we onze financiële oplossingen, kennis en toegang tot netwerken in. 

We zien Dutch Design Foundation (DDF) als een versnellende partner bij deze opgaven. Dutch Design Foundation (DDF) ziet in Rabobank een systeempartner die DDF in de gelegenheid stelt om een coalitie van partners te smeden. Veranderingen kun je alleen voor elkaar krijgen als de wetenschap, ontwerpers, overheid en grote organisaties samen aan tafel zitten.


Met dit partnership brengt Rabobank dus een nieuw perspectief in haar organisatie. De ambitie: van elkaar leren en ontwerpkracht gebruiken om transities te versnellen. Waar deze expeditie ons zal brengen is deels nog ongewis. En dat is niet zo gek, want het is een experiment waarvan de exacte uitkomst zich lastig laat voorspellen. Maar dat er iets moet gebeuren om de uitdagingen van deze tijd het hoofd te bieden, daar is iedereen het over eens. En daarvoor moeten we anders tegen zaken aan durven kijken. Want als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Ons streven is in elk geval om krachtige, innovatieve en creatieve ideeën te ontwikkelen die ons als bank én als samenleving vooruit zullen helpen.

 

 

Over de coöperatieve Rabobank

Rabobank is een coöperatieve bank met een missie. Samen met onze stakeholders zetten we ons al 125 jaar in voor een toekomstbestendige samenleving en grote maatschappelijke uitdagingen. In Nederland bedient Rabobank particuliere en zakelijke klanten, wereldwijd focust de bank op de food- en agrisector. Met altijd als uitgangspunt: samen bereiken we meer dan alleen.

Sinds haar oprichting werkt Rabobank op dezelfde manier: samen, als coöperatie. En dat blijven we doen, want ook de toekomst is coöperatief.

Rabobank omarmt innovatie, groei en verduurzaming, en investeert in het samen bedenken van oplossingen waar iedereen beter van wordt; de klant, de buurt en de wereld. Ook investeert de bank een deel van haar winst in de samenleving. De ene keer bij jou in de buurt, de andere keer over de grens, bijvoorbeeld door Afrikaanse boeren te helpen. Zo leren we van elkaar, versterken we elkaar en zorgen we er samen voor dat we financieel gezond blijven en dat onze dorpen en steden aantrekkelijk en vitaal blijven.

Visitor mode